donderdag 11 juni 2015

Generales, voorstellingen en nog meer voorstellingen

Hoi guys,

Terwijl ik hier met hoofdpijn, een flinke verkoudheid en een grote fles water ziekjes op de bank lig bedacht ik me dat het misschien wel weer eens tijd werd voor een blogpost. En waar schrijf ik op zo'n dag nou liever over dan over dansen? Ik bedoel, als ik niet kan dansen dan schrijf ik wel over dansen. En vandaag in het bijzonder over afgelopen weekend, dat geweldig leuk en tegelijkertijd geweldig druk was.

Vrijdag begon eigenlijk nogal hectisch. Afgezien van het feit dat mijn wekker al ging om half 7 - wat ik niet bepaald fijn vond, ik had liever nog heel wat langer geslapen - moest ik flink opschieten om op tijd op school te komen. Dat omdat ik welgeteld vier tassen in moest pakken voor die middag. Om kwart over 12 was ik vrij (ik had eerder vrij gekregen btw) en toen fietste ik met - denk ik - 100 km per uur naar huis. Ik propte de laatste spullen in mijn tas (salades en drinken en dat soort shizzle) en toen sprong ik in de trein. Omdat we eigenlijk al om 17 over 1 in Leeuwarden waren en we pas om 2 uur in het theater moesten zijn gingen we nog maar even naar de Jamin (echt verschrikkelijk natuurlijk). En alsnog waren we om half 2 in het theater. En er was nog niemand. En dat was awkward. Om half 4 stonden we als Ronald McDonald look-a-likes op het podium (even ter informatie: we waren een soort clowns) voor de eerste lichtdoorloop, die voor mijn gevoel echt acht uur duurde. Maar het was best leuk hoor! Daarna werkten we in een kwartiertje onze salades naar binnen omdat we na drie kwartier alweer als Ronald McDonalds op het podium moesten staan voor de officiƫle allerlaatste generale. En hij ging heel slecht. Maar we hebben het leuk gehad. Uiteindelijk sliep ik pas om half 1 wat de volgende dag niet echt meewerkte.



Zaterdag hoefde ik (gelukkig, ik kon uitslapen) pas om 12 uur in het theater te zijn. Vervolgens gingen we (net of we die weg vrijdag nog niet genoeg hadden gelopen) alweer naar het podium, nu in onze trainingskleding en een keer niet als Ronald McDonald look-a-likes, voor de opwarming.



Om kwart voor drie stond iedereen klaar in kostuum (ja, we zagen er weer uit als Ronald McDonald) omdat om drie uur de voorstelling begon! En het was super awesome, fabulous, geweldig! Ik moet eerlijk zeggen: de middagvoorstelling ging niet helemaal geweldig maar het was heeeel erg leuk om te doen. Na de voorstelling aten we met z'n allen rijst met een heel lekkere saus, waarvan ik nog steeds het recept en de naam probeer te achterhalen. Ooh ja, er was ook watermeloen. Om kwart voor acht stonden we klaar voor de avondvoorstelling, die om acht uur begon. En die voorstelling ging echt heel erg goed. Na een geweldig applaus en een oranje roos gekregen te hebben zat ik om half 11 weer terug in de auto naar Heerenveen, helemaal uitgeput. 

Afgezien van het feit dat ik nu ziek ben en het weekend verschrikkelijk vermoeiend was, heb ik een super weekend gehad!

Juuul









Geen opmerkingen:

Een reactie posten