woensdag 8 april 2015

Iets met gesprekken met de decaan en profielkeuzes

Hee,

Godzijdank, driekwart van dit schooljaar voorbij. En dat betekent: profielkeuzes maken! Nou ja, voor de derde klas dan. En laat ik nou net in de derde klas zitten. En tsja, wat houdt dat nou in dan, een profielkeuze maken? Nou, dat zal ik je vertellen: gesprekken met je decaan en een keuze maken die invloed op de rest van je leven heeft. Ja, dat klinkt vrij dramatisch. Maar ja, als je nu de verkeerde richting kiest kun je daar later nog wel eens spijt van krijgen, omdat je niet de baan krijgt die je wil.

En na een gesprek met de decaan (waardoor ik tot mijn grote verdriet niet naar dansen kon) heb ik toch ook echt mijn keuze gemaakt: het wordt Cultuur & Maatschappij met als verplichte vakken geschiedenis en aardrijkskunde. Van de wiskundes is het wiskunde a geworden en Grieks en Latijn zitten ook in mijn profiel. Dan heb ik als keuze vakken nog Frans, Duits en Biologie. En nog de vakken die voor iedereen verplicht zijn: Engels, Nederlands en dan nog een aantal vakken waarvan ik amper weet wat het is omdat ik het nog nooit gehad heb. Juist ja, extreem veel talen dus voor mij.

Juuul

Geen opmerkingen:

Een reactie posten