zondag 1 maart 2015

Fairytale tag

Hee,

Ik ben deze fairy tale tag tegen gekomen bij verschillende bloggers, en vond hem zo leuk dat ik dacht: ik neem hem over! Ik hou van sprookjes en van Disney, vooral van Frozen, dus vandaar. So, here we go!


Rapunzel: hou je ervan om buiten te zijn?
Er is absoluut niets mis met buiten zijn. Over het algemeen vind ik het fijn. Maar toch vind ik binnen zitten ook echt lekker, bijvoorbeeld als het keihard plenst. Maar, ja, ik hou ervan om buiten te zijn.

De wolf en de zeven geitjes: ben je makkelijk voor de gek te houden?
Ja, best wel. Je kan mij van alles wijs maken, maar bij erg onlogische dingen wordt ik toch achterdochtig. Vooral mijn jongere broertje slaagt er vaak in om me voor de gek te houden en tevens kan hij me ook verschrikkelijk erg laten schrikken.

De zeven raven: heb je zusjes of broertjes? Zo ja, hoe is je relatie met hen?
Ja, ik heb een broertje dat twee jaar jonger is dan ik. Ik vind hem verschrikkelijk lief, maar zoals veel mensen waarschijnlijk wel in de gaten hebben kan hij ook erg irritant zijn.

Doornroosje: hoeveel uur slaap je per nacht?
Een uur of 8/9. Soms zelfs nog meer, maar ik weet dat ik mijn slaap hard nodig heb. Als ik een keer een nacht veel minder slaap ben ik echt heel moe. Maar ik hou ervan om te slapen, dus wat dat betreft is het niet zo erg ;)

Belle en het Beest: wat maakt iemand mooi in jouw ogen?
Iemand moet gewoon aardig zijn natuurlijk. Ook is het wel fijn als iemand oprecht is, en een beetje humor heeft. Passie, dus als iemand ergens helemaal voor gaat, vind ik ook mooi. Ook positiviteit is prachtig, want het is toch heel mooi als iemand helemaal positief in het leven staat?


De kikkerkoning: wat vind je walgelijk?
Slangen en spinnen. Van het kleinste spinnetje in mijn kamer loop ik al te krijsen en slangen kan ik niet eens naar kijken. Maar ook walg ik van mensen die helemaal vol zijn van zichzelf. Natuurlijk, zelfvertrouwen is prima, meer dan dat zelfs. Maar als je te vol van je zelf bent, dan vind ik dat verschrikkelijk. Ook discriminatie is 100% walgelijk.

Sjaak en de Bonenstaak: welke planten staan in jouw huis?
Erg veel planten zul je bij mij thuis niet vinden, hooguit misschien een bruine bonenplant van een biologie project. Bloemen staan er wel in overvloed: rozen, margrieten en narcissen. Echt heel leuk vind ik dat. Maar vooral van tulpen ben ik helemaal fan.

De gelaarsde kat: heb je huisdieren?
Nope. Ooit heb ik twee konijnen gehad, Snuffie en Lina, maar die wonen nu bij onze buren. Een kitten zou ik erg graag willen, alleen vind ik kittens een stuk leuker dan katten. Maar ja, die kittens worden groter he?

Sneeuwwitje: beschouw je jezelf als mooi?
Tsja, nu in ieder geval een stuk meer dan eerder. Ik vind m´n schouders nog steeds iets te breed maar sinds ik meer mijn eigen stijl volg denk ik steeds vaker: `Hé Juul, jij ziet er leuk uit vandaag!`


Blauwbaard: noem een zwakte in je karakter.
Ik ben lui en kan wat ongeduldig zijn. Ook leg ik de lat voor mezelf soms wat te hoog.

Pinokkio: wat is je grootste wens?
Moeilijk. Ik heb veel wensen, of nou ja, doelen. Maar als ik dan toch echt iets moet kiezen is het denk ik later een beroep hebben dat ik leuk vind om te doen en waar ik gelukkig van wordt.

Roodkapje: vertrouw je onbekenden snel?
Nee, eigenlijk niet. Ik kan wel goed omgaan met anderen, maar vertrouw mensen die ik niet ken gewoon niet snel.

Peter Pan: wat is je mentale leeftijd?
Wat? Hoe moet ik dit nu weer beantwoorden? Kun je dat van jezelf zeggen? Ik heb echt geen idee. Ik ben gewoon 13 en zo voel ik me ook. Zowel mentaal als fysiek.

De Sterrendaalders: wat is je meest waardevolle bezit?
Mijn familie, zeker weten. Dit is natuurlijk niet echt een bezit, maar wel iets dat voor mij heel waardevol is. Dus ik vind wel dat je je familie je meest waardevolle bezit kan noemen. Als ik dan echt iets moet kiezen wat echt een voorwerp is ga ik voor fotoboeken. De leuke herinneringen van vroeger en nu vind ik erg leuk om terug te kijken.

Golden Mary & Pitch Mary: ben je meer een lui persoon of een harde werker?
Ik ben best lui, zoals ik al zei. Maar als ik iets moet doen wat ik echt leuk vind, en waar ik me voor in wil zetten ben ik een erg harde werker. Als ik ergens mijn best voor moet doen, en dan voor iets wat ik leuk vind, werk ik dus erg hard.


De stukgedanste schoentjes: ga je graag naar feestjes?
Dat hangt er een beetje van af wat voor feestje, maar echte dansfeestjes met keiharde muziek zijn niet zo mijn ding. Ik vind het dan echt wel leuk hoor, maar ben het al snel zat. Feestjes met bijvoorbeeld vriendinnen, waarop we gewoon een filmpje kijken op de bank met popcorn, vind ik veel leuker.

De nieuwe kleding van de keizer: geef je veel om je kleding?
Een klein beetje, maar niet zo erg. Om veel dingen, zoals shirtjes, geef ik niet zo veel. Maar mijn favoriete broeken en rokjes zou ik absoluut niet kwijt willen.

De Prinses op de Erwt: ben je gevoelig?
Best wel. Het is niet zo dat ik bij het kleinste dingetje al begin te huilen of juist lachen, maar als iemand anders keihard begint te huilen of lachen kan ik me over het algemeen ook niet inhouden.


Dat was ´m! Ik denk dat dit de langste blogpost die ik ooit gepubliceerd heb is, maar ik vond hem zeker leuk om te maken.

Juuul



Geen opmerkingen:

Een reactie posten