woensdag 4 maart 2015

School: repetitie's, te veel boeken en kluisjesproblemen

Hee,

Voor het geval je het nog niet wist (lijkt me vrij sterk): school is weer begonnen. En hoewel je waarschijnlijk zal denken: 'Na zo'n kort weekje vrij is het toch niet zo moeilijk om weer in het schoolritme te komen?' Nou, toch niet. Het is lastiger dan je denkt, en al helemaal voor iemand die meer van de vakanties houdt dan van het schoolleven.


Het punt dat me nog het meest verdrietig maakt, naast het algemene feit dat school weer begonnen is, is dat ik helaas weer moet beginnen met het leren voor repetities en SO's en het maken van de meest onzinnige opdrachten. Ik bedoel, waarom zou ik willen weten hoe het met de economie in India gaat? Ik ga er hoogstwaarschijnlijk toch nooit wonen, en zelf een bedrijf opstarten en het daar vestigen gaat hem waarschijnlijk ook niet worden. En als ik nu dan toch de meest deprimerende feitjes over school
aan het opsommen ben: hier 3 redenen waarom repetities stom zijn.
- Je leert je suf en verspild je tijd aan het in je hoofd stampen van de meest onzinnige Franse woorden, die je toch nooit gaat gebruiken.
- Je moet vervolgens als je hem moet maken ook nog eens een heel uur stil zijn, want zeg nou zelf: een beetje hulp van je klasgenoten zou erg fijn zijn bij een moeilijke repetitie.
- Je sjouwt je boeken voor het vak waarvan de repetitie is mee naar school met de gedachte dat je vast niet het hele uur bezig bent met het maken van een repetitie. Nou, toch wel. En die paar boeken scheelt een hoop gewicht.


En dan heb je bij ons op school in deze tijd dus ook nog het probleem dat de school verbouwd word en de ingang nu dus aan de ene kant van de school zit en de fietsenrekken aan compleet de andere kant. Dit scheelt je dus al 3 minuten. En dan was er de eerste dag na de vakantie dus nog het beruchte kluisjesprobleem. De kluisjes moesten verplaatst worden door de verbouwing, en de eerste dag na de vakantie zat iedereen dan ook in de problemen met het feit dat je kluisje nu bij wijze van aan de andere kant van de school is neergegooid. Maar, godzijdank, ik was niet te laat.


Maar ondanks deze wel bekende problemen onder de scholieren op mijn school vind ik het geweldig om al mijn vriendinnen weer te zien, en hier een opvrolijkend weetje: het is over vijf weken al weer vakantie.

Juuul



1 opmerking: