zaterdag 2 mei 2015

Paris part II

Hee guys,

De tweede dag in Parijs, woensdag, ging de wekker om 7 uur. Veel te hard, vond ik. We kleedden ons aan, deden onze make-up enzovoort. Vervolgens liepen we naar het ontbijt, dat wel oké was. Het bestond uit jus de orange, thee, chocolademelk, melkbroodjes, cake en pistoletjes. De melkbroodjes waren geweldig lekker, vooral met aardbeienjam, evenals de cake. Alleen de pistoletjes waren zo hard dat ik ze met mijn beugel amper af kon happen.
Na het ontbijt vertrokken we met de bus naar het Hôtel de Ville van Parijs, vlakbij de Notre-Dame. We liepen langs de Seine. Ook de Notre-Dame is een heel erg mooie kerk, vooral van de binnenkant, met al dat mozaïek. En of course, ook met de Notre-Dame maakten we even een foto.



Daarna liepen we met de hele groep naar het Louvre. Ik vond het Louvre serieus echt heel erg mooi, ook al zijn we er niet eens echt in geweest. Op de binnenplaats maakten we een foto met de hele groep en we zaten bovenop de kleine piramide van het Louvre, wat er vrij komisch uit zag.




We picknickten in de tuinen van het Louvre, met stokbrood, ham, nutella, brie en fruit. En het was lekker. Heel lekker. Vele malen beter dan het ontbijt met de veel te harde broodjes,

Vervolgens liepen we over het meest stoffige pad dat ik ooit gezien heb - mijn zwarte schoenen waren achteraf wit - naar het begin van de Champs-Élysées, waar we de tijd kregen om wat te winkelen. Ik kocht ringen bij een winkel waar ik nog nooit van had gehoord, de Naf Naf. Ook scoorde ik een make-up tasje met de tekst Mermazing en een Kiwi Yoyo (ik weet het, dit klinkt vrij apart). 
 
 
Mocht je ooit naar de Champs-Élysées gaan: sla de allercoolste winkel van die hele straat alsjeblieft niet over. De Disney winkel. Ik vond hem helemaal geweldig en kon mezelf er nog net van weerhouden om geen Minnie Mouse oren of een prinsessenjurk te kopen ;)



Toen stapten we, ja alweer, in de bus om naar het Centre Pompidou, waar we trouwens niet in gingen. We kregen twee uur vrije tijd, waarin we even snel een crêpe naar binnen werkten omdat we hopeloos op zoek waren naar de Forever 21. Waar ik trouwens wel slaagde, ik kocht vier paar oorbellen, een rood rokje en twee shirtjes.


We reden met de bus naar de Eiffeltoren maar tot mijn grote verdriet gingen we daar niet op. Wel maakten we, vanzelfsprekend, wat foto´s. En o mijn god, wat is de Eiffeltoren toch mooi.





Als laatste op deze geweldige dag gingen we op de Tour de Montparnasse, het hoogste flatgebouw van Parijs met de snelste lift van de wereld. Dit was zo vet! Om nog maar niet te spreken van het uitzicht, wauw. Vanaf hier keken we nog even naar de lichtshow van de Eiffeltoren, als spectaculair einde van onze dag.


Juuuul










Geen opmerkingen:

Een reactie posten