donderdag 26 februari 2015

15 vakantie dilemma's

Hee,

Ik hou van vakantie. Niet dat ik haat heb aan school ofzo, maar vakantie is gewoon wel mijn ding. Dus hier vijftien vakantie dilemma's die ik op een leuke blog vond waar ik via via op terecht kwam.

Zonvakantie of wintersport?
Zonvakantie. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik nog nooit op wintersport geweest ben, maar ik hou toch echt meer van de zon dan van de kou. Maar wintersport lijkt me wel super gaaf!

Vakantie aan de kust of vakantie in het buitenland?
Dit is voor mij totaal niet moeilijk! Zeker weten vakantie aan de kust. Ik hou van de zee.

Europees eten of Aziatisch eten?
Ondanks dat ik een zwak heb voor cassave kroepoek en bami blijft Italiaans eten mijn lievelings. Pizza, lasagne, pasta en risotto. Alle lof voor de Italiaanse koks.

Weg met vriendinnen of weg met partner?
Lekker makkelijk: met vriendinnen. Niet zo raar als je geen partner hebt. Ook dit is niet zo raar als je pas 13 bent. Maar op vakantie met vriendinnen is super leuk.

Actieve vakantie of luiervakantie?
Moeilijk. Luiervakantie's zijn heerlijk en geweldig, lekker bakken aan het strand en luieren op een luchtbed in de zee, maar actieve vakanties zijn ook leuk. Tenminste, als je niet alleen maar door musea loopt te sjokken. Dan moet je wel echt dingen doen zoals kanoën en klimmen. Dus ik denk dat ik uiteindelijk toch zou kiezen voor een luiervakantie.

Azië of Afrika?
Hoe mooi ik Azië ook mag vinden, ik zou liever naar Afrika gaan. Op safari in bijvoorbeeld Zuid-Afrika lijkt me 100% geweldig. Maar ook ontwikkelingswerk, hoewel dat niet echt een vakantie zou zijn, lijkt me super leuk en mooi om te doen.

Barcelona of Rome?
Ik ben in beide steden nog nooit geweest, maar ik vind Rome mooier. Ik wil graag naar beide. Maar nu moet ik eerlijk zeggen, ik zou liever naar New York, Parijs of Londen gaan.

Hotel of camping?
Ik moet zeggen dat ik hou van de luxe van hotels: de zwembaden, het lekker ontbijt en de schoonmaakservice. Maar toch hou ik meer van het simpele campingleven. Dus ik ga liever naar een camping dan naar een hotel.

Citytrip of natuurvakantie?
Citytrip! Het lijkt me geweldig om veel nieuwe steden te leren kennen. Want eerlijk gezegd hou ik niet zo van de natuur, behalve dan van de zee en het strand.

Wereldreis of de wereld zien in meerdere keren?
De wereld zien in meerdere keren. Drie jaar weg zijn om de wereld rond te racen lijkt me niks. Ik zou veel liever meerdere keren weg gaan naar de leukste landen.

Nooit meer reizen of nooit meer je vrienden zien?
Wat is dit voor vraag? Dit is net zo iets als moeten kiezen of je moeder of vader liever is. Maar als ik echt zou moeten kiezen zou ik gaan voor nooit meer reizen.

Weg met de auto of weg met het vliegtuig?
Met de auto. Tenminste, ik heb nog nooit gevlogen, maar het lijkt me heel erg eng. Alleen het enige probleem van de auto is dat je niet erg ver komt. Maar vliegen lijkt me wel echt heel leuk.

Backpacken of cruisen?
Zeker weten backpacken. Veel avontuurlijker dan cruisen. Ik zou me denk ik ook echt opgesloten voelen op zo'n boot. Maar toch lijkt cruisen me ook echt wel leuk, lekker luxe in zwembaden hangen, elke avond uit eten en een schoonmaakster hebben.

Alles regelen of lekker achteruit hangen in je luie stoel?
Ik vind niets hoeven regelen toch echt fijner, maar ik vind het wel fijn als ik in ieder geval weet hoe ik bij het hotel of de camping kom of wat ik de vakantie gaan doen. Maar ik lig dus inderdaad liever in mijn luie stoel.

Roadtrip of op een plek blijven?
Allebei lijken me super :)

Juuul

Geen opmerkingen:

Een reactie posten