vrijdag 27 februari 2015

5 redenen waarom flamingo's super tof zijn

Hee,

Zoals je kunt lezen op de pagina "Over mij" ben ik dol op flamingo's. Het zijn absoluut mijn lievelingsdieren. Veel mensen snappen hier helemaal niets van want: 'Flamingo's zijn toch super saai? Ze staan alleen maar de hele dag stil op een been!' Niet dus. Hier 5 redenen waarom flamingo's wel super cool zijn.


- Ze zijn roze. Roze is de mooiste kleur die er bestaat. Lekker vrolijk, geliefd door alle meisjes en matchende met veel andere kleuren. Soms zijn flamingo's ook rood. Dat is mijn andere lievelingskleur. En hij matcht perfect met roze :)
- Ze hebben de beste balans van alle dieren in het hele dierenrijk (naar mijn mening dan). Ik bedoel, probeer jij maar eens de halve dag op een been te blijven staan! En bijvoorbeeld een koe of een aap kunnen dat ook niet. Dus ze hebben gewoon de allerbeste balans.
- Ze hebben mooie snavels. Zwart met wit of wit met zwart. Wat jij wil. Maar je kan niet ontkennen dat de snavels van flamingo's mooi zijn. Al kan ik dan weer niet ontkennen dat ze er ergens ook wel een beetje bedreigend uit zien.
- Ze hebben mooie ogen. Al lijkt het soms zo dat flamingo's je met een of andere duivelse blik aankijken, de ogen zijn mooi. Die kleur in combinatie met die duivelse blik maakt gewoon dat flamingo's de mooiste ogen hebben van alle dieren. Al zijn die van konijnen en cavia's ook heel leuk.
- Ze leven al heeeel lang op de aarde. Er is bewezen dat ze al meer dan 10 miljoen jaar op aarde leven. En ik vind dat echt cool ;)

'K hoop dat ik je overtuigd heb dat flamingo's zeker weten de leukste dieren op aarde zijn. En zo niet, jammer.

Juuul

Geen opmerkingen:

Een reactie posten