woensdag 25 februari 2015

Boeken, boeken en nog meer boeken

Hee,

Misschien is er wel niemand die het weet, maar ik ben een erg fanatieke lezer. Ik lees vaak twee of meer boeken in de maand, om nog maar niet te spreken over de 25 boeken die in de zomervakantie gelezen worden. Nu vond ik op een leuke blog de Bedtime Book Tag. 10 vragen over boeken + de antwoorden. Nieuwsgierig? Verder lezen voor de antwoorden dan maar.

1. Welk boek heeft je de hele nacht wakker gehouden, omdat je door moest lezen?
Ik denk niet dat dit boek bestaat. Ik ben in ieder geval nog nooit een hele nacht wakker gebleven voor een boek. Ja, in groep 5 van de basisschool misschien voor een boek genaamd 'het geheim van de dappere prinses', maar ik vind niet dat dit mee telt. Wel heb ik bij de Pretty Little Liars boeken een keer een hele dag gelezen, tot ik er duizelig van werd.

2. Van welk boek was je bang om te gaan slapen?
Dat was het boek 'de bijzondere kinderen van mevrouw Peregrine'. Ik was elf en als de dood voor de mensen zonder ogen en de vieze, zwarte wezens met tentakels in het boek.

3. Welk boek zorgde er voor dat je (bijna) in slaap viel?
Een van de delen van Harry Potter, en dan het middelste stuk, vond ik zo saai. Ik kon er gewoon niet door heen komen. Ik heb geprobeerd wakker te blijven, echt waar, maar dit is niet gelukt. Waarschijnlijk kwam dit ook doordat ik al moe was, want ik heb later toch nog verder gelezen.

4. Op welk boek heb je gewacht tot het uitkwam, zo erg dat je er onrustig van werd?
Er is nog nooit echt een boek geweest waar ik erg lang op heb moeten wachten, maar nadat ik de eerste twee delen van de Hunger Games had gelezen was ik wel vrij pissig dat ik niet gelijk het derde deel er achter aan kon lezen.

5. Welk boek heeft jouw perfecte vriendje?
Ik heb werkelijk waar geen idee. Dit is zeg maar de moeilijkste vraag om snel te moeten beantwoorden als hij je gevraagd wordt. Nee, ik heb echt geen idee.

6. Welk boek zou jou ergste nachtmerrie zijn om in te leven?
Zeker weten de Hunger Games. Net zo lang moeten vechten tot iedereen dood is en een heel kleine kans hebben om überhaupt te overleven. Getverderrie. Ik moet er niet aan denken.

7. Welke omslag van een boek doet jouw denken aan de nacht?
Om eerlijk te zijn vind ik dit een erg aparte vraag, maar als ik er dan toch een moet kiezen dan is dat zeker weten Harry Potter en de vuurbeker. Puur en alleen omdat het donker is en gewoon lijkt op de nacht. Maar ik blijf erbij, rare vraag.

8. Welk boek heeft een vreselijke cliffhanger?
Het tweede deel van de Hunger Games Trilogie. Hier heeft Katniss (de hoofdpersoon) het in haar hoofd gehaald om de arena waar ze in moet vechten op te blazen met een pijl. En dat is dan het einde. Juist ja. Hoe het boek precies eindigt? Sparks are igniting. Flames are spreading. And the Capitol wants revenge.

9. Over welk boek heb je daadwerkelijk gedroomd?
Over best wel veel boeken denk ik. Maar heel vaak kan ik me dromen niet meer herinneren. De enige droom met een boek die ik nog weet (klinkt best wel raar en grappig) is dat ik Nijntje was en samen met Nina (dat vriendinnetje van Nijntje) naar het strand ging. En ja, dit is nog niet zo heel lang geleden. Ik weet, erg grappig.

10. Welk monster uit een boek zou je nooit onder je bed willen?
De mutanten uit de Hunger Games (nu realiseer ik me pas in hoeveel antwoorden ik de Hunger Games genoemd heb). Toen ik het boek zat te lezen liepen de rillingen me al over mijn rug, maar de film was nog veel erger. Ik heb er vijf nachten niet normaal van kunnen slapen. En dat ze dan ook nog eens onder mijn bed zouden zitten, nee bedankt. Nou ja, zolang als ze daar blijven vind ik het nog wel prima.

Juuul

P.S Vanaf volgende week meer foto's in mijn blogposts :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten