donderdag 26 februari 2015

Het alfabet van Juuul

Hee,

Op Jiami's blog (Lifesplash, sommigen van jullie kennen haar misschien wel) kwam ik het 'Jiami abc' tegen, en ik vond hem zo leuk dat ik dacht: die neem ik over! Dus hier mijn Julia abc:

Amsterdam. Mijn favoriete stad in ons kikkerlandje en dan vooral om de vele Starbucks Stores en de leuke winkels. Maar Den Haag en Groningen doen het toch ook nog steeds erg goed in mijn steden top 10.
Blog. Ik ben sinds kort dus begonnen met bloggen en ik vind het echt zooo leuk. Het liefst publiceerde ik elke dag 10 berichten, maar daar heb ik toch een beetje te weinig tijd voor. Laat me alsjeblieft weten wat je van mijn blog vindt!
Chocolademelk. Net als aan gewone chocolade ben ik ook heel erg verslaafd aan chocolademelk. En dan vooral de warme met de slagroom, het liefst zelfs nog met marshmallows.
Dansen. Dansen is mijn allergrootste liefde. Ik dans momenteel tien uur in de week, ik dans al vanaf mijn vijfde en ben ook nog lang niet van plan te gaan stoppen.
Eigenwijs. Opzich is het nog redelijk goed gesteld met mijn eigenwijsheid. Ik ben eigenwijs, dat zal ik eerlijk toegeven. Maar over het algemeen ben ik niet irritant eigenwijs, zeg maar. Gelukkig maar voor de mensen in mijn omgeving!
Friesland. Ik ben geboren in Friesland en woon er nu ook al mijn hele leven. Mijn ouders zijn beide niet Fries, maar naar Friesland gekomen voor hun werk.
Gek. Een beetje dan. En dan wel op een prettige manier. In mijn eentje valt het nog mee, hoewel ik in mijn eentje ook heel hard kan lachen, maar met vriendinnen kan ik echt heel gek zijn.
Haar. Ik ben gek op mijn blonde lokken. Ik vind ze prachtig, vooral als ik ze net gekruld heb. Alleen kan ik me soms dood ergeren aan de klitten die soms in mijn dikke haar ontstaan.
IJs. En dan het liefst van de ijssalon in mijn woonplaats. Daar kan ik geen genoeg van krijgen! Voor mij het liefst een beetje oreo ijs of gewoon het standaard maar verschrikkelijk lekkere aardbeien ijs.
Julia. Ik. Tja, wat valt hier voor de rest nog over te zeggen?
Krullen. Van mezelf heb ik stijl haar. En dan ook echt stijl, niet eens een beetje slag. Sinds mijn derde droom ik dan ook al van krullen, dat is dan ook de reden waarom er in mijn kast wel vier krultangen liggen.
Lezen. Ik lees heeeel veel. In de vakantie gaan er bij mij vaak wel 27 boeken doorheen. Heel veel dus. Kijk maar naar mijn vorige blogpost ;)
Meghan Trainor. I love her so much! Niet alleen haar muziek, die ik overigens ook echt geweldig leuk en vrolijk vindt, maar ook zij zelf. Je kan wel zeggen dat ik echt een grote fan van haar ben.
Natuurkunde. Getverderrie. Ik heb met heel mijn hart haat aan dit vak. Sorry voor de mensen die het wel super tof vinden, maar ik HAAT het.
Oreo. Oreo taart, oreo milkshake, oreo ijs of gewoon de oreo koekjes. Mocht je ooit naast me zitten en je bent een van deze dingen aan het eten: ik waarschuw je vast, je bent het kwijt! Alle lof voor degene die Oreo ooit heeft bedacht/uitgevonden.
Pizza. Mijn favoriete eten. Het gaat nog net niet zo ver dat ik het elke avond zou willen eten, maar I love pizza. En dan het liefst met tonijn of met mozarella en pesto.
Q-music. De leukste radiozender. En dan het liefst nog Q music Non Stop. Daar luister ik altijd naar. Alleen het foute uur vind ik helemaal niets, die oude, foute liedjes: getver.
Roze. Mijn lievelingskleur. Maar dan wel het liefst lichtroze.
Starbucks. Dit is echt het enige waar je me midden in de nacht voor wakker kan maken, want geloof me: ik slaap graag. Dus als je ooit de kans krijgt mij te trakteren op Starbucks: ik heb dr absoluut geen problemen mee hoor ;)
Thee. Veel mensen drinken zes keer per dag thee. En geloof me, ik zou dat echt niet willen. Ik vind thee heel lekker hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik drink het gewoon liever niet zo veel.
Uh, ik kan niets verzinnen?
Vrijdag. De leukste dag in de week. Niet alleen om het feit dat het dan gewoon bijna weekend is, maar ook omdat ik altijd dans op vrijdag.
Wespen. Ik ben zo bang voor die kleine beesten. Ik heb geen idee waarom, want over het algemeen doen ze niets. Maar ik heb ze gewoon altijd al eng gevonden, en waarschijnlijk zal dat ook wel blijven.
X-benen. Ik heb x-benen. Waarschijnlijk had niemand de behoefte om dit te weten, maar ik dacht misschien is het leuk om een random feit over mezelf te vertellen.
Yoghurt. Yoghurt met muesli is zeker weten mijn favoriete ontbijt. Ik weet niet waarom, maar ik vind het gewoon heel lekker :)
Zalm. Ik vind zalm echt zo lekker! Ik heb sowieso wel een beetje liefde voor vis bij het eten, maar zalm is mijn favoriet.

Juuul

Geen opmerkingen:

Een reactie posten