dinsdag 24 februari 2015

Paris ❤️

Hee,

Over een aantal weken is het zover. Ik zit in de bus met 62 medescholieren, onderweg naar Parijs. De jaarlijkse excursie van de derde klassen, waar ik me al sinds de eerste klas op verheug. 5 dagen in een van de mooiste steden van de wereld met mijn beste vriendinnen. De Eiffeltoren bezoeken, Disneyland onveilig maken, de Starbucks even miljoenen laten verdienen en de leukste winkels leeg kopen. Inderdaad, best wel geweldig.

Toen de conciërge een aantal weken terug de natuurkunde les binnen stapte om te vertellen over de excursies, was het in de klas gelijk rumoerig: 'Ik ga naar Parijs, jij?' 'Londen lijkt me toch wel het leukst.' 'Hé, zullen we samen naar de Ardennen gaan?'. Het duurde dan ook letterlijk een kwartier voor we allemaal weer stil waren. De leraar had er overspannen van kunnen worden. We kregen de briefjes om onze eerste en tweede keus in te leveren en toen was het afwachten.
Het duurde lang. Veel te lang volgens ons. Toen de conciërge de les donderdag opnieuw binnenstapte en met de mededeling kwam dat er twee mensen niet mee konden, en vrijdag twee mensen uitgeloot zouden worden was dit een schok. Of nou ja, iets in die richting. Mirthe en ik hadden al helemaal uitgerekend hoe groot de kans was dat we niet mee zouden kunnen, maar dit is gelukkig niet nodig geweest. Want we kunnen naar Parijs!!!

Eind april gaan we dus naar Parijs, de stad waar ik mijn hele leven al een keer naartoe wilde. Picknicken in de leukste parken, veel winkelen en zoals ik net al zei: naar Disneyland! Ik ben er nu al van overtuigd dat de twaalf uur lange bus reis het waard zal zijn.

Juuul

* Na de reis een bericht over hoe het was :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten