vrijdag 27 februari 2015

Spring is coming

Hee,

Eindelijk is de kou en de regen verdwenen en breekt de zon weer heel voorzichtig door. De lente komt er aan, tot mijn grote vreugde. Dat betekent natuurlijk minder kale bomen, de leuke madeliefjes weer in de grasvelden en lammetjes in de wei. Ik zal je niet missen, meneer Winter!




De winter is niets voor mij. Ik vind sneeuw heel leuk en schaatsen is ook wel mijn ding maar ik heb gewoon een erge hekel aan de kou. Als sneeuw nou warm was dan mocht het er van mij wel vaker liggen. Maar gelukkig, de ergste kou is weg en het zonnetje schijnt weer. Dit zijn 3 dingen die ik haat aan de winter en 3 dingen waar ik van hou bij de lente:

3 dingen die ik haat aan de winter:
- Joggingsbroeken. Ze zitten natuurlijk geweldig, dat zal ik toegeven, en thuis draag ik ze ook altijd. Maar in de winter ben je gewoon geneigd om ze dag en nacht aan te houden. En zeg nou zelf, erg charmant is het in de meeste gevallen niet.
- Kou. Hier valt denk ik niet zo veel over te zeggen. Iedereen is het met me eens: hoe irritant is het als  je helemaal verkleumd op school aan komt en je geen verwarming hebt waar je je even aan op kan warmen?!
- Lelijke, kale bomen. In de winter zijn de bomen altijd zo kaal en saai. Geen bloemen in de wei, geen blaadjes aan de bomen. De mooie lentelandschappen met madeliefjes zijn veel leuker.

3 leuke dingen aan de lente:
- Madeliefjes. Je weet wel, die leuke wit met gele bloemetjes. Ik vind madeliefjes zo leuk, en godzijdank staan die gedurende de hele lente tussen het gras.
- Zon. De zon mis ik altijd zo als het winter is. Ik weet het, heel soms is er in de winter ook nog wel een zonnestraaltje in de lucht te zien, maar in de lente schijnt de zon de hele tijd. En in de lente is het niet koud.
- Lammetjes. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet de grootste dierenvriend op de wereld ben. Ik vind ze super leuk hoor, maar ik ben niet iemand die non-stop katten staat te aaien en konijnen op schoot heeft. Maar lammetjes vind ik zulke leuke dieren, dat ik die wel graag wil knuffelen.

Ik moet nog heel even volhouden, maar over een aantal dagen is de winter dan toch echt verdwenen en begint die lente waar ik al erg lang op zit te wachten.

Juuul

Geen opmerkingen:

Een reactie posten